Wednesday, May 20, 2009

Mercedes history / История на Мерцедес


Всичко започва от две различни компании с различни идеи, различни коли и двама мъже с големи познания за колите. Двете фирми работят по отделно, като конкуренти близо 30 години. Икономически промени довежда до сливането на двете комапании, които днес всички познаваме като Мерцедес Бенц. Колите, които са прозилезли от обикновени мотоциклети.

1871,
27 годишния Карл Бенц, заедно със свой сътрудник основават първата си компания "Леярна и магазин за машини". По-късно двамата се разделят и Бенц продължава работата си сам, като създава двуктактовия двигател (1880).

1885.
Първият мотциклетен кръг. Готлиб Даимлер прави подобрения на четиритактовия едноцилиндров двигател и го прилага в свое изобретение, машина на две колела.
1886.
В Даимлер гаража /The Daimler Motor Carriage. създава четириколестно превозно средство с двигател от 1,1 конски сили. 29 Януари 1886, в Берлин е патентована първата моторна кола/автомобил от Карл Бенц с патентен номер No. 37435. Неговият двигател е 0,7 к.ц, който е монтиран в задната част на колата, която е на три колела. Вече Карл Бенц има 50 служители, скоито разработва единствено моторни превозни средства.
1893.
През 1893 година излиза на пазара първият автомобил за масова употреба, Бенц Вело/The Benz Velo.
1898.
Името Мерцедес идва от името, с което участва в състезания Емил Джелинек (продава и купува продукти на Даимлер), името на дъщеря му. Печели състезанието.
1909.
Звездата на Даймлер като символ идва от сина на Даймлер, Готлиб. Символа с трите клона на звездата, означават - по суша, по вода, по въздух. Поглед в бъдещето.
1919.
Продукти на мирното време. След като е използван в Първата световна война, supercharging, сега се прилага в автомобилните двигатели.
1921.
Първите модели ЛУКС. През 1921 г. Daimler Motoren Gesellschaft представя два нови модела превозни средства в Берлин на автомобилно изложение. Това са първите луксозни автомобили в следвоенната епоха.
1923.
Първата състезателна кола в света, разработена специално за състезания на Еввропейско състезания в Монца.
1924.
Сливането. Двете комапнии се сливат и след две години дават името Мерцедес Бенц, познато и до днес.
1926.
Малко след сливането, Daimler-Benz създават легендарния "К Тип" турбо модел. Той има максимална скорост от 145 км / ч, което го прави най-бързия туристически автомобили в света.

1929.
Първитя автомобил 6 цилндров, след сливането, който е с 38 к.с. се нар. Щутгард.
1934-1936.
Колите мечта на 30-те години. Тези коли са 500К и 540 К. те са най-търсените коли на света. А спортната 540 К до днес е сред най-известните спортни коли.
1934.
Новата състезателна кола - "Сребърната стрела". Разработена , за да спечели безборй състезания. Олекотена и с много подобрения, компанията я разработва и е известна и с името W 25.

1945.
Ново начало. След Втората световна война, компанията произвежда много мотоциклети, както и ремаркета.
1946.
Производство само на пикапи. За момента в Германия е забранено производството на лични автомобили.
1949.
Първият следвоенен проект на компанията - дизелов вариант на модел 170. Става известен и до днес.

1954.
Колата мечта на 50-те години. Моделът 300 SL, произведен 1954, става колата мечта от момента, когато е произведен. Има 215 к.с., 3 литров 6 цилиндров двигател, който му дава шеметната скорост от 250 км/час.

1955. Новият велосипед. 190 SL е по-популярната форма на 300 SL. Цената му е на половина на 300 SL. Има 4 тактов двигател, модернизиран до 105 к.с. Над 26000 броя са продадени в целия свят.

1958.
Стартиране на серия SE. 220 E серията е по-икономична от 300 SL. С по-голяма гъвкавост, по-висока мощност и значително подобрение на теглителната сила, тя консумира около половин литър по-малко гориво на сто километра от 220 S.

1961. По голяма сигурност на пътя с Мерцедес-Бенц. От 1957 година компанията прозивеждаколани, които се слагат по желания. От 1961, започват да се слагат в колите още с производството им.
1963. Създаването на новия Гранд-Мерцедес. През 1963 г. Daimler-Benz представят нов модел: 600, колата на суперлативите по всякакъв начин, оборудван с широк спектър от електрически, пневматични, хидравлични и вакуумни управляеми системи.
1974. Новите кабриолети. Имат подчертана елегантност.
1977.
Изцяло нов Мерцедес - W 123 T- моделът е представен през 1977 . Буквата "Т" означава "туризъм" и "Транспорт.
1979. Новият клас S се появява на пазара. Хромирани части и дизайн, невиждан до момента.
1982.
Мерцедес в нов формат. В края на 1982 г., новата W 201 серия видя светлината на прожекторите. С новото си тяло и ходова част, тези компактни автомобили предизвикват оживена дискусия.
1984.
Daimler-Benz представя нова "среда на серията" автомобили, W 124, включващи-бъдещен напредък в пасивната безопасност. В него са включени колан-обтегачи за водача и пътника отпред като стандартно оборудване и въздушната възглавница на волана.

1989. Сребърните стрели се завръщат на сцената. Печелят 7 от 8 състезания.
1993.
Mercedes-Benz е първият производител в света на четири клапановия дизелов двигател в кола. Новият двигател е монтиран в новата E-класа модели. Има засилено защита и гладкост, заедно с изключително дълголетие.

1994. Възраждането на колите. Появява се SLK на изложение в Торино. иницаилите идват от SLK "sportlich", "leicht" and "kurz = short". Има 4 цилиндров двигател, с мощност от 150 до 250 к.с., в зависимост дали има компресор.
Въпреки че компанията е известна предимно със своите луксозни автомобили, също така произвежда висококачествени спортни автомобили. Един такъв автомобил е SSK и 300SL. Докато е Mercedes-често се смяташе за една компания, която произвежда автомобили само за богати, през цялата си история е имало моменти, когато тя е произвеля висок обем автомобили, които не са много скъпи. Един добър пример за това е Мерцедес А-клас, линия на превозни средства, които са достъпни в сравнение с други модели. Фирмата е изградила репутация с бизнес акцент, която е качеството и инженеринг. Мерцедесът е известен със своята надеждност.
Related Posts with Thumbnails
eXTReMe Tracker